یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: مرحوم عطاردی از شخصیت های شاخص قرن ما بود و اولین کسی است که مسندنویسی را در عصر حاضر شروع کرد و مسانید هر امام معصوم(ع) را نوشته و من نیز برخی مطالبم را از آن کتاب ها می یابم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حضرت آیت الله سبحانی، در پیام تصویری به همایش ملی علامه حاج شيخ عزيزالله عطاردي قوچاني با عنوان "عطارد خراسان"، با بیان این که در تاریخ اسلام علما خدمات بزرگی به جهان اسلام داشته اند و افرادی مانند زراره به نشر احادیث خدمت کرده و مورد تقدیر قرار گرفته اند، گفتند: فردی همچون مرحوم کلینی 20 سال برای نوشتن کتاب کافی زحمت کشیده است.

ایشان با اشاره به اینکه آقای عطاردی یکی از شخصیت های شاخص قرن ما بود و اولین کسی است که مسندنویسی را در عصر حاضر شروع کرد، ابراز داشتند: به طور مثال وی، مسند امام رضا(ع) در چند سال پیش ارائه و بعدها مسانید هر امام معصوم(ع) را نوشته است و من نیز برخی مطالبم را از آن کتاب ها می یابم.

معظم له، سخت کوشی را اولین گام در عرصه تحقیق و پژوهش دانستند و خاطرنشان کردند: مرحوم عطاردی برای بررسی کتاب "التدوین فی اخبار قزوین" تألیف رافعی قزوینی به هند سفر و با آن همه زحمت و سختی کار کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به این که مرحوم عطاردی فردی بود که همچون چند نفر کار می کرد، افزود: این مرد آثار اهل بیت(ع) را به نحو درست عرضه کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha